نکاتی جهت استمرار ویزیت و تلاش برای ارتباط با مشتری و پرزنت و فروش کالا و خدمات
سه شنبه 2 آذر 1400
7:40
[ ]
حتما شما هم تا به حال بارها و بارها شاهد تماس افرادی از مجموعه های مختلف بوده اید که محصولات یا خدماتی را پرزنت میکنند و بسیاری از دفعات حتی از آن هم خرید کرده اید .
بنابراین میتوانید برای افزایش درآمد تان شما هم از این مورد استفاده کنید چون قطعا تاثیر بسیار زیادی در روند رشد درآمدی تان دارد ، اگر میخواهید بدانید چطور پس درادامه باما همراه باشید :
۱ - برای ورود به مبادی ویزیت سلام و احوالپرسی گرم داشته باشید.
۲ - با مشتری سعی در برقراری ارتباطی دوستانه داشته باشید.
۳ - به گونه ای ارتباط برقرار نمایید که گویی مشتری از قبل شما را میشناسید.
۴ - جلسات اول ویزیت را صرفاً برای ارتباط و معرفی خود و مجموعه خود در نظر داشته باشید.
۴ -هیچگاه کالاها و خدمات خودرا با کیفیت جلوه ندهید چون همه شرکتها کالاهای خودرا با کیفیت میدانند.
۵ - محصول وکالاها را بیشتر از آنچه هست معرفی نکنید و واقعیت محصول را ارائه کنید، در غیراین صورت توقع بالا میرود و ممکن است درزمان رویت کالا توسط مشتری کیفیت مطرح شده اثبات نشود و اعتبار محصول وشرکت و خود فروشنده از دست برود.
۶ - دنبال مزیتهای کالا باشید و مدیران عامل دنبال نوآوری کالا باشند و تیم فروش میتوانند با تحقیقات بازار دنبال نوآوری بیشتر جهت ارائه به خط تولید باشند.
۷ - برای معرفی کالاهای خود به جای کیفیت وجه تمایز پیداکنید.
۸ - صداقت در گفتار را برای خود پیشه کنید.
۹ - از فروش احساسی برای پرزنت مشتری وکالاهایتان استفاده نمایید.
۱۰ - همیشه با ظاهری آراسته و خوش پوش و با عطروبوی خاص وارد مبادی فروش شوید.
۱۱ - هرمشتری دارای آداب ومعاشرت خاصی میباشد، سعی کنید برای گرفتن ارتباط با مشتری نوع برخورد بااو را به خوبی فراگرفته و با او تعامل برقرار نمایید.
۱۲ - امروزه زبان و لهجه تاثیر فراوانی در ارتباط با مشتری دارد، سعی کنید از این مقوله براحتی استفاده نمایید و از زبان و لهجه مورد تکلم مشتری استفاده نمایید و به ذهن او ورود پیدا کنید.
۱۳ - همیشه برای هر مشتری زمان خاصی را برای مراجعه در نظرداشته باشید.
۱۴ - مدیریت جداول تخفیف و پروموشن کالایی را برای گرفتن سفارش همیشه داشته باشید.
۱۵ - برای معرفی محصول همیشه قیمت محصولات و تخفیفات کالایی را حفظ داشته باشید و برای پاسخگویی و پرزنت محصول هیچوقت روخوانی نکنید.
۱۶ - نحوه توزیع وزمان ارسال بار را با مشتری کامل توضیح دهید.
۱۷ - دانش محصول و داشتن اطلاعات تخصصی محصولات و خدمات خود را همیشه در ذهن خود جهت پرزنت کالا داشته باشید.
۱۸ - محاسبات و تخفیفات کالایی را حتی الامکان ذهنی محاسبه نمایید تا مشتری فرصتی برای ردکردن شما و کالاهایتان نداشته باشد.
۱۹ - همیشه در ذهن خود بسپارید هیچ مشتری فرش قرمز برای هیچ بازاریابی پهن نخواهد کرد.
۲۰ - هیچ لذتی در ذهن مشتری جزء استمرار ویزیت ویزیتورها و سرکشی مداوم وجود ندارد، پس هیچگاه از جواب منفی شنیدن مایوس نشوید.
۲۱ - از جلسات دوم ویزیت به بعد خواه و ناخواه مشتریانی از سرراه برداشته میشوند، هیچوقت هیچ مشتری را از سر راه برندارید، شاید همانها در آینده به بهترین مشتریان شما تبدیل شوند.
۲۲ - همیشه در هر شرکتی قاعدتاً یک یا دو محصول به عنوان لیدر سبد وجود دارند همیشه برای خریدهای اول با لیدرکالاهای خود برای گرفتن فاکتور از مشتری اقدام نمایید.
۲۳ - همیشه سعی کنید در صورت امکان چند مورد از محصولات خود را با خود به همراه داشته باشید که الگویی برای معرفی سایر محصولات از نظر بسته بندی و طراحی باشد.
۲۴ - مدیران فروش شرکت به جای هزینههای سنگین تبلیغ نمونه کالایی رایگان برای مشتریان ارسال نمایید تا بتوانید در جلسات بعدی ویزیت به فروشگاه مدنظر ورود نمایید.
۲۵ - مشتریان صاحب اعتبار و صاحب سرمایه که قابلیت خرید بالا را دارند برای ویترین محصولات خود انتخاب نمایید.
۲۶ - در صورت داشتن تبلیغات از پوسترها و برچسب های تبلیغاتی که بتوان در مبادی فروش به خوبی و بدون در نظر گرفتن جای زیاد واسباب دردسر برای مشتری استفاده نمایید.
۲۷ - از بازرسان مسیر برای کاور فروشندگان خود حتی الامکان استفاده کنید.
۲۸ - در صورت امکان از کاور تلفنی برای گرفتن مشتریان بیشتر و فروش بیشتر استفاده کنید.
۲۹ - تمام روزنههای ورود رقبای خود به مبادی فروش را ببندید و از تمام فرصتها و مهارتها و تکنیکهای فروش به نحو احسنت استفاده نمایید.
۳۰ - همیشه بااین تفکر ویزیت کنید که برای شما هیچگونه رقیبی وجود ندارد و تمام نقاط مسیر باید مشتری محصولات شما شوند و همه آنها به شما نیاز مبرم دارند.
۳۱ - از تکنیکهای قدرتمند فروش همچون بیش فروشی و مکمل فروشی استفاده کنید.
۳۲ - برای نهایی کردن فروش از مهارتهای خود به خوبی استفاده نمایید.
منابع بیشتر:
[ بازدید : 17 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]